Webshop

In onze webshop vind je diverse KiKa artikelen. Leuke artikelen om te hebben of te gebruiken. Maar door het aanschaffen van deze artikelen steun je ook KiKa, en daarmee de belangrijke onderzoeken naar kinderkanker. Ook vind je hier meer informatie over de verkooppunten van de KiKabeer.

Veelgestelde vragen

Waarom heeft KiKa een webshop?

KiKa’s mascotte is de KiKabeer. Deze staat symbool voor steun en liefde voor kinderen in moeilijke tijden. De KiKaberen zijn in beide formaten te koop en op te halen bij onze vrijwilligers. Omdat er veel vraag naar is, bieden we nu ook de mogelijkheid om de KiKaberen te bestellen via onze website en toe te laten sturen. Houd er rekening mee dat hierbij ook inpak-, materiaal-, en verzendkosten doorberekend worden. Met de aankoop van onze KiKaberen en andere KiKa producten draag je je steentje bij aan onderzoek naar kinderkanker. We willen je ontzettend bedanken als je ons steunt door giften of met de aankoop van één van onze producten.

De webshop werkt niet. Wat kan ik doen?
Wanneer de pagina niet wordt geladen kun je contact opnemen via shop@kika.nl of via 0900-4000 888 (€ 0,20 p.m., tijdens kantooruren)
Wat is de bestelprocedure?
Als je in de webshop het product aanklikt dat je wilt bestellen krijg je meer informatie te zien over dit product. Door vervolgens op de knop ‘bestellen’ te klikken, plaats je dit artikel in je winkelwagen. Volg daarna de stappen die op het scherm verschijnen. In de winkelwagen kun je het aantal te bestellen producten aanpassen en vanuit hier is het natuurlijk ook mogelijk om verder te winkelen. Wanneer je bestelling compleet is klik je op de button ‘ga door naar afrekenen’ waarna je de stappen voor het afrekenen kunt doorlopen.
Waarom worden er verzendkosten berekend?
We rekenen € 4,95 verzendkosten voor bestellingen die in de brievenbus passen en € 9,95 voor bestellingen die niet in de brievenbus passen. Het gaat hier om portokosten, handeling- en materiaalkosten t.b.v. de verzending. Je bestelling wordt verzonden door ons verzendhuis DM Impressions. De brievenbus pakketten gaan via PostNL en de bestellingen die niet door de brievenbus passen worden verzonden met PostNL Parcelware. Beiden worden binnen vijf werkdagen na bevestiging van verzending bij je afgeleverd.
Wat gebeurt er met de gegevens die ik moet invullen op het formulier?
Je gegevens worden alleen gebruikt om de bestelling naar je toe te zenden en de betaling te verwerken. Wij behandelen je gegevens conform de wet op de bescherming van persoonsgegevens.
Kan ik mijn bestelling naar een postbus laten verzenden?
Bestellingen naar een postbusadres kunnen worden uitgevoerd.
Hoe moet ik betalen?
Een bestelling in de webshop verloopt via Multisafepay. Zij zijn een internetkassa en zorgen ervoor dat de betaling op een veilige manier verloopt. Je kunt dan rechtstreeks betalen via Ideal. Indien je niet via Ideal kunt of wilt betalen, dan kun je voor de mogelijkheid kiezen om het bedrag zelf over te maken via de bank. Dit verloopt ook via de internetkassa van Multisafepay. Gegevens hiervoor krijg je na bevestiging van je bestelling per mail. Houd er rekening mee dat het bij een bankovermaking een paar dagen kan duren voor het geld op onze rekening staat. Mocht je op een andere manier willen betalen, neem dan even contact met ons op via shop@kika.nl of 0900-4000 888. Dan kunnen wij je persoonlijk verder helpen met de bestelling.
Ik heb betalingsproblemen, wat nu?
Indien de betaling niet verwerkt is kunnen we je bestelling niet verwerken. Het kan zijn dat er een probleem is met de server van je bank of dat het betaal systeem niet werkt. Neem alsjeblieft contact op met ons via shop@kika.nl of 0900-4000 888. Dan kunnen we het probleem oplossen.
Binnen hoeveel dagen kan ik mijn bestelling verwachten?
Na ontvangst van je betaling wordt je bestelling binnen twee werkdagen (48 uur) per post verzonden. Je ontvangt van ons een e-mail als wij je bestelling aanbieden aan PostNL. Het is mogelijk dat PostNL er een paar dagen over doet om het pakketje bij je thuis te bezorgen. Indien je de bestelling binnen vijf werkdagen na het ontvangen van ons verzendbericht nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via shop@kika.nl of via 0900-4000 888.
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.
Wanneer je een bestelling hebt gedaan ontvang je direct een e-mail ter bevestiging. Indien je deze mail niet hebt ontvangen (controleer ook even je ongewenste e-mail box) betekend dit dat je bestelling niet door ons is ontvangen. Zou je het misschien nogmaals willen proberen? Mocht het meerdere keren misgaan, neem dan contact met ons op via shop@kika.nl of 0900-4000 888.

Na ontvangst van je betaling wordt je bestelling binnen twee werkdagen per post verzonden. Je ontvangt van ons een e-mail als wij je bestelling aanbieden aan PostNL. Indien je deze e-mail niet binnen twee werkdagen na de betaling van ons hebt ontvangen (controleer ook weer je ongewenste e-mail inbox), neem dan contact met ons op via shop@kika.nl of 0900-4000 888.

Ik heb een bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen en ook de verzendbevestiging van het pakket, maar na vijf werkdagen is de bestelling nog niet bezorgd.
Indien je bestelling binnen vijf werkdagen na het ontvangen van ons verzendbericht nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via shop@kika.nl of 0900-4000 888. Dan kunnen wij voor je bekijken waar wellicht iets verkeerd is gegaan.
Ik heb een klacht over mijn bestelling of over artikelen.
Je hebt (een) artikel(en) niet in de juiste staat ontvangen? We doen er alles aan om het product in goede staat naar je toe te sturen. Als dat niet zo is vinden we dat erg vervelend. We horen dit natuurlijk graag. Je kunt contact met ons opnemen via shop@kika.nl of 0900-4000 888.
De bestelling voldoet niet aan mijn verwachting.
Het is mogelijk dat een product niet voldoet aan het beeld dat je er vooraf van had. Dat vinden we erg vervelend en dat horen we graag zodat we het product wellicht beter kunnen omschrijven. Mocht je besluiten het product niet te willen houden en ook je donatie terug te wensen, dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling de ongebruikte producten in de originele verpakking aan ons terug sturen. Zodra we je bestelling retour hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag terug, exclusief de verzend- en handelingskosten. Dit kan alleen als je ons hier vooraf van op de hoogte brengt via shop@kika.nl of 0900-4000 888. Dit geldt ook voor onjuiste bestellingen of het omruilen van artikelen. De kosten van retourzendingen die zoekraken in de post kunnen we helaas niet vergoeden. Je kunt je bestelling terug sturen naar KiKashop, p/a Netwerk 20, 1446 WK Purmerend.
Hoe kan ik een zakelijke bestelling doen waarbij het aantal groter is dan mogelijk in de webshop?
Wanneer je een zakelijke bestelling wilt plaatsen of meer dan het maximale aantal wat in de webshop besteld kan worden, neem dan contact met ons op via shop@kika.nl of 0900-4000 888. Dan helpen we je daar persoonlijk verder mee.
Zijn er ook andere producten te koop dan die in de webshop staan?
Alle producten die KiKa zelf heeft laten produceren voor verkoop staan in de KiKa webshop. Het is mogelijk dat er elders in het land ook producten te koop zijn, waarbij een deel van de opbrengst naar KiKa gaat. Het gaat dan om een actie van derden voor KiKa.
Ik heb een goed idee/product voor de webshop.
Ontzettend leuk dat je met ons meedenkt. Om te kunnen beoordelen of je product of idee geschikt is voor de KiKa webshop of op een andere manier gebruik kan worden vragen we je om contact met ons op te nemen via info@kika.nl. Dan wordt er door de juiste collega contact met je opgenomen.