Campagne Bakken voor KiKa levert meer dan een ton op

Duizenden jongen bakkers kwamen afgelopen maand in actie tijdens Bakken voor KiKa. Samen hebben zij ruim 115.550 euro opgehaald voor onderzoek naar kinderkanker.  

De maand maart was voor het vierde jaar op rij de 'nationale bakmaand' van Stichting Kinderen Kankervrij’ (KiKa). In totaal deden 1062 actievoerders mee aan de campagne. Dat is een recordaantal deelnemers ten opzichte van voorgaande jaren. Naast het werven van fondsen voor wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker, is het doel van de campagne om kinderen in Nederland bewust te maken over kinderkanker.  

KiKa Cookie Challenge 

Nieuw dit jaar was de KiKa Cookie Challenge, een winactie voor de mooiste creaties waarmee deelnemende actievoerders mooie prijzen konden winnen. Presentatrice Jill Schirnhofer (ZAPP) ging langs bij naschoolse opvang De Flintstones in Den Haag om de prijs persoonlijk te overhandigen. 

Andere winnaars waren Kinderopvangcentrum Hestia uit Amsterdam en Gastouderopvang Jiekes Boerderijtje in Nijmegen.  

Jorieke van Jiekes Boerderijtje: “Toen ik de actie voorbij zag komen heb ik geen moment getwijfeld om mee te doen en om geld op te halen voor KiKa.”  Justine van Hestia: “Onze kinderen kunnen onbezorgd buitenspelen. Dat is allesbehalve vanzelfsprekend voor kinderen met kanker. We willen ze bewust maken dat ze het heel goed hebben en het mooi is om iets voor een ander te betekenen.” 

Partners Bakken voor KiKa, bedankt! 

Deze succesvolle editie van Bakken voor KiKa komt natuurlijk door alle bakkers die zich zo keihard hebben ingezet de afgelopen maand. Ook was de campagne niet mogelijk zonder onze partners Peuterleidsters, Paperfuel, Edding Benelux B.V. Deleukstetaartenshop, DoenKids, en FunCakes. Op naar volgend jaar! 

Lees ook

Steun KiKa

Elke week krijgen 10 kinderen kanker.
19% redt het niet.

Doneer

Steun KiKa

De strijd tegen kinderkanker winnen we alleen als we het samen doen. Word donateur of steun ons éénmalig.

Doneren