Oranje inktvlekeffect bij IJsselheem Zwolle

Oranje inktvlekeffect bij IJsselheem ZwolleVaak zijn verpleeg- of verzorgingshuizen doelgroep voor een benefietactie, maar bij Woonzorgconcern IJsselheem in Zwolle draaiden ze het eens om. Aanleiding was de opbrengst van de interne voetbalpoule en vervolgens slim gebruik maken van de oranjegekte om een mooi bedrag te kunnen weggeven.
De winnaar van de eerste serie kreeg een oranje beer, afkomstig van KiKa. Het eerste deel van de opbrengst kwam binnen en activiteitenbegeleidster Ypie Kras en Joke Bestebreurtje kwamen op het idee het geld te schenken aan KiKa. De te winnen oranje beer bleek echter zo populair, dat medewerkers en vrijwilligers van de IJsselheemlocaties Weezenlanden en Nieuwe Haven hem massaal wilden kopen. Uiteindelijk werden er meer dan 75 oranje beren én oranje sleutelhangers verkocht. De totale opbrengst werd 875 euro. Zo had een kleine actie een groot inktvlekeffect, dankzij de heersende oranjegekte. Regiodirecteur Wiesje Heeringa van Woonzorgconcern IJsselheem Zwolle kocht de laatste beer om het totaalbedrag mooi af te ronden en Jettie Kamphof, ambassadrice van KiKa nam dinsdag 29 juni de cheque in ontvangst.