Cheque van € 10.000,00 voor KiKa

Op 23 januari heeft Frits Hirschstein de cheque van maar liefst € 10.000 voor KiKa ontvangen van Marianne Knijnenburg. Haar Lionsclub Voorburg Prinses Marianne is voor KiKa het fundraiseproject Naambadges gestart in april 2012. De naambadges kosten € 12,50 per stuk, daarvan gaat € 5,30 naar KiKa. Marianne is voorzitter van deze fundraisecommissie, zij werkt als senior secretaresse bij Houthoff Buruma in Rotterdam. Eind 2012 heeft Houthoff Buruma besloten het geldbedrag dat zou worden gespendeerd aan gedrukte kerstkaarten, een bedrag van maar liefst € 10.000, te doneren aan een goed doel via een goede doelen verkiezing. Medewerkers die zichzelf persoonlijk en actief inzetten voor een goed doel, konden zich met hun doel aanmelden en in een heuse campagne de strijd met elkaar aangaan om de meeste stemmen te winnen. Marianne heeft meteen KiKa aangemeld en in een promotiefilmpje haar collega’s verteld over al haar activiteiten voor KiKa: met een informatiestand over de Naambadges voor KiKa het land in, presentaties geven, mailings versturen enzovoort. Zij is vervolgens op campagne gegaan in kantoor Amsterdam en kantoor Rotterdam met flyers, KiKa-beren, -vlag en -folders en een mand mandarijnen en oranje boterbabbelaars. Van 12 tot en met 18 december konden alle medewerkers hun stem uitbrengen op een van de in totaal elf aangemelde goede doelen. Op donderdag 20 december is de winnaar van de verkiezingen bekend gemaakt tijdens de kerstbijeenkomst. Het goede doel dat de meeste stemmen heeft gekregen en de geldprijs van € 10.000,00 ontvangt is geworden: KiKa, wat een blijdschap. En toen Houthoff Buruma bekend maakte aan de andere tien goede doelen elk € 1.000,00 te zullen doneren, was het feest compleet. Met de overhandiging van de cheque aan KiKa houdt het zeker niet op, want het project Naambadges voor KiKa loopt nog door tot juli a.s. (zie: www.lions.nl/voorburg.prinsesmarianne). En zoals Frits Hirschstein enthousiast vertelde, zijn er en komen er talloze mooie acties voor KiKa. Zo start binnenkort de actie ‘Draag je steentje bij’. Iedereen in Nederland krijgt de kans om voor € 5 een ‘steen’ te kopen om zo de bouw van het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie in Utrecht financieel te steunen en de opening in 2015 te realiseren. In het ziekenhuis wordt voor elk kind een eigen kamer gebouwd, met direct daarnaast een kamer voor de ouders. De totale oppervlakte zal 44.000 m2 bedragen, er komen 240 bedden in het nieuwe Centrum. De komende actie zal voor een periode van 8 weken in bijna alle soorten media zichtbaar zijn, met als hoogtepunt een live tv-show bij de TROS in maart met fantastische acts en optredens. De stenen kunnen gekocht worden via de site www.kikabouw.nl of via de KiKabouw-app (beide zijn nu nog in ontwikkeling). Vele partijen als TMG, Albert Heijn, Jumbo, Super Unie, ABN Amro en Transavia hebben reeds hun medewerking toegezegd, maar, zo zei Frits Hirschstein, de deur staat nog wagenwijd open voor iedereen om de actie onder de aandacht te brengen en voor bedrijven als partner of sponsor van dit bijzondere bouwproject van KiKa. En met deze prachtige cheque van € 10.000 wordt een mooi steentje bijgedragen om kinderen met kanker een betere genezingskans te geven.

http://maps.googleapis.com/maps/api/staticmap?maptype=’satellite’\&center=0,0&size=0x0&zoom=0&markers=color:1|label:’|0,0&sensor=false ‘